Your dreams, my dreams...

Snart ska jag gifta mig. Det är inte så himla ofta man får säga de orden. Gifta MIG. Hallå? Jag behöver säga det minst en gång om dagen för att fatta. På riktigt liksom.
Jag har köpt vita skor. Jättefina, tycker jag. Jag har bokat tid med min frisör (a.k.a Marie) och min sminkös (a.k.a Matilda). Vi har planerat musik, mat, blommor, kyrka, vigsel... What else is there to plan, liksom?
Jag skulle bara vilja säga detta: om ni kan, UNDVIK bröllop!!!!!!! Fy vad det suger att planera, att bestämma, att ta beslut, att göra, göra, göra, tänka, tänka, tänka... Uschamej. Jag är så himla glad att jag bara ska gifta mig en enda gång.

Oj. Nu tänker alla brudar (jag ska vara ärlig, jag tror det är ni brudar), HAR DU INGA DRÖMMAR MÄNNSKA???!
Svaret är: nej.
Jag har aldrig drömt om min brudklänning. Om min bukett. Om vigseln. Om musiken. Om håret och sminket. Om festen. Om maten. Om vilka gäster som ska komma. Om upplägget. Om stället, platsen...
Fattar ni?
I´m dreamless.
Det konstiga är, att det är så konstigt för människor att förstå. Folk, över huvudtaget folk, tar för givet att jag ska ha drömmar och tankar om allt. Att jag ska ha en klar bild av hur allt ska vara.
Men jag är visst inte sån. Jag är, och kommer inte att vara, idealbruden. Så är det bara. Ibland önskar man bara att folk kunde förstå, istället för att döma. Jaja. Jag ska inte döma nån vid deras bröllopsplanering i alla fall. DET har lärt mig.

Däremot så tycker jag ni kan besöka vår fina sida: http://brollopstorget.se/Brudpar/fihaemni/

Det jag drömmer om är livet efter "JA":et. Hur härligt det kommer att vara att vakna upp vid sidan av den jag älskar för resten av mitt liv! Hur underbart det är att alltid ha någon, någon som stöttar, uppmuntrar och gläder. Hur fantastiskt det är att få Emanuel i mitt liv på riktigt.
DET. Ja, det är vad jag drömmer om.

Vad drömmer du om då?

Just det. Jag drömmer om Grey´s Anatomy varje natt nu också. Måste vara för att jag ser den serien nästan hela dagarna, är sjuk... Och ja. Är helt inne i den världen, liksom.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker du har helt rätt! Alla har rätt till sina egna drömmar! Varför ska alla ha samma drömmar? Vi är ju olika i allt annat. Dessutom är det ju faktiskt livet efter bröllopet som är det viktigaste. Tror det kommer bli en stor dag för er hur det än blir! Det är dagen där allt började på riktigt!! :) Lycka till med allt filippa! Tror på er! Ni är sunda och kära! hihihi...

2009-03-26 @ 19:58:59
URL: http://mcjulia.blogspot.com
Postat av: Bettan

Jag har alltid drömt om the D-day... men på senare tid har jag allvarligt funderat på att bara åka iväg o gifta mig. Så behöver man inte fixa alla planer o sånt! Va tycks? Kanske drar till Vegas eller nåt... :P

2009-03-26 @ 22:31:43
URL: http://bettansspace.blogpot.com
Postat av: filippa

Bettan! Det hade jag också gjort nu om jag fick välja :D

Julia! Tack för peppningen :D

2009-03-27 @ 07:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0