jag älskar att inse att jag stressar

Fy sketan vad trött jag är på vissa saker.
Därför kommer ett helt meningslöst inlägg i min blogg, som det ändå inte kommer hända så mycket i framöver.
Jag har kommit in i en tröttna-på-fas.
Jag har tröttnat på att datorn, bloggen och internet ska ta så mycket tid från mitt dyrbara liv. Därför har jag bloggfastat i en hel vecka nu. Jag har inte varit ifrån min blogg så länge på ett och ett halvt år. Det ni. Ge mig lite eloge för det, tack.

Jag är trött på superwomans. Varför är det så coolt att vara en kvinna som näst intill stressar sönder sig själv? Jag bara älskar när jag inser att jag stressar. Om jag går snabbt, varför? Sakta ner, ta ett steg i taget och för sketan, chilla lite! Livet är minsann inte till för att stressas på.
Alltså. Du måste förstå här, att jag är allergisk mot stress. Och det är just för att jag själv aldrig kan sluta.
Mitt nyårslöfte var att chilla ner mig lite. Jag tycker jag har lyckats.

Det handlar om val.
Min goa vän Hinda sa till mig här om veckan, att, kanske jag bara borde ha EN extra grej per dag, utöver skolan, att göra. När jag berättade mitt schema den veckan för henne och vi insåg att jag hade ca 2 timmars ledighet. PÅ HELA VECKAN.
Så får det faktiskt inte vara.

Det bästa är att vara stolt över att vara lat. Inte lat som i att låta alla andra sköta skitgörat, utan lat som i att vårda sig själv. Gud har faktiskt inte gett oss våra kroppar för att ta sönder dem.

Vi alla borde lära oss mer av min fästman, Emanuel. Han är ett underbart exempel på hur man inte stressar. Och jag är inte sur på honom för det, jag beundrar honom. Han tycker att efter-maten-naps är jätteviktigt. De kan hålla på från 10 min till en timme. På hans lediga dagar stressar han inte runt och gör de där extra ärendena som bara måste hinnas med. Nej, han tar det lugnt. Han gör det han känner för.
Han jobbar dessuotm stenhårt andra dagar, därför är det viktigt att han har lediga, på riktigt lediga, dagar.

Jag är så trött på att alla vi kvinnor ska tävla om vem som hinner mest, orkar mest, kan flest saker, har flest bollar i luften. Sluta tävla och inse att ni, eller rättare sagt VI, förstör oss själva! Och dessutom framtiden.

Fy sketan vad det är dags att chilla ner. Usch. Jag säger bara det. Alla kändisar kan slänga sig i väggen, med sina späckade scheman. Jag älskar när människor kan prioritera, ta det lugnt och vara stolt över det. Stolt.

Det var ju inte precis som att Jesus sprang heller. Han gick. Och jag tror han gick ganska sakta...

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack för detta! Det är så sant som det är sagt, vi borde verkligen sluta stressa! Jag har tänkt mycket på detta själv ett tag nu. Ha det gott o softa mycket! kram

2009-03-03 @ 15:06:51
URL: http://systertitti.blogg.se/
Postat av: Mawie

Amen, sister!!! :)

2009-03-04 @ 10:36:18
Postat av: Hinda

Ha,ha du är för skön! Gött att chilla eh? Vi ses snart hoppas jag :)

2009-03-04 @ 17:10:24
Postat av: Dessi

Nu kommenterar jag! Men jag har inget intelligent att säga just nu... Förutom att det va über mysigt o hänga idag o vi ses imorrn o jag önskar också att jag var mer lik Jesus på många sätt men definitivt för chill-förmågan;)

2009-03-04 @ 21:28:06
URL: http://killalittletime.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0