vuxen, vuxen, vuxen

Jag är en av de få (verkar det som) yngre vuxna som ÄLSKAR att bli vuxen, och jag ÄLSKAR att jag får bli äldre. Och förhoppningsvis visare. Jag ser fram emot att fylla 23 (13 mars, icke att förglömma) snart och jag ser fram emot att skaffa ett familjeliv, bli färdigpluggad och börja jobba and so ooon...


De mindre roliga vuxengrejerna, de klarar jag också och har inga som helst problem med. Som att betala räkningar, eller inse att de ens knappt kan bli betalda! Sånt händer ju. Eller att tro på mig själv. Eller att sluta tramsa när det gäller och faktiskt agera lite moget. Sånt kan vara svårt, men även sånt gillar jag, när jag klarar det!

Det finns riktigt hemska saker som vi vuxna måste klara av. Egentligen är det bra att klara sånt när man är yngre också, men då gör det inget om någon annan tar hand om situationen lite. Det kan handla om att prata ut med någon som gjort en illa, eller säga ifrån och stå på sig till någon som alltid trampar på en.
Det är viktigt att göra det!! Och när det har gjorts, lyfter stenen från hjärtat och man bara älskar vuxenlivet. SÅ mycket.


Det bästa med att bliva vuxen är att man inser saker. Man mognar liksom. Eller, förhoppningsvis gör ni också det. Jag gör det i alla fall. Nästan varje dag.
Inse att man duger som man är. Oavsett vikt, rikedom, ork, glädjespridande eller smarthet.
Eller inse att det är okej att ligga hemma ensam en fredagkväll. Eller att det är okej att umgås med familjen på midsommarafton, istället för nåt crazy med polarna - som man egentligen inte orkar.


Åh! Jag älskar att vara vuxen! Och så är jag så oerhört glad idag.

Puss puss på nosen....


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! :) cool blogg..Hur gör du för att få bilder där uppe? :) hihi.. /lydia :) höhö.

2009-02-04 @ 19:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0