skitvinter

Det snöar ute. Jag vet inte om du verkligen såg vad jag skrev, men, DET SNÖAR UTE.
Jag är en sån person som avskyr snön. Förutom när jag kan åka skidor på den. Och det kan jag inte här. Har aldrig kunnat. Kommer aldrig att kunna.
För jag har inga skidor här och snart blir det alltid blask.
Men fy, usch och blä. Snart ska jag bege mig ut på cykeln i den här skitvintern. Bläääh.

Jag tog mig frulle i sängen, men bara lite, lite yougurt, för snart ska jag till studentstaden LUND, och äta frukost med min arbetslagsgrupp. Hoppas på nåt trevligt, litet mysigt fik med billigt kräng. Det har blivit mycket fika på sistone och även andra små utgifter, som gör att det börjar eka i plånboken. Men det gör inget. Man måste leva också. Även om man ska på sin livs resa till New York snart...

Så segt det är, jag måste duscha, men min säng är så fruktansvärt skön denna morgon. Jag vill ha kjol på mig idag, trots väder och vind och snörusk. Ja, det kommer jag ha. Jag är lite envis när det gäller mina kläder. Hellre sju par strumpbyxor och kjol, en byxor med långkallingar som kanske egentligen värmer bäst.
Men envisa jag ska se fin ut. Sån är jag. Eller, i alla fall känna mig fin.

Naj, nu måste jag verkligen upp och duscha annars kommer jag missa tåget. Ni missar väl inte SJÄLVKÄNSLA-temat inne på Ung Tjej? (www.crossnet.se)
Det är viktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0