Att vara gift



Saker som förändras drastiskt när man gifter sig:

- Orden våra, vi, oss används mycket i vokabulären
- Att prata om den andra som "min man" eller "min fru" är något väldigt svårt, men nödvändigt, att vänja sig vid
- Frukosten äts nu, ibland, tillsammans. Likaså kvällsmaten och andra måltider
- Svärmor, svärfar, svåger och svägerska. Välkomna in i vårt liv!
- Planer av den enda lediga dagen görs tillsammans
- Allt ditt är mitt, allt mitt är ditt. Och tänk att det gäller ALLT
- Det är okej att fisa. Fast det var det ju innan med, om man tänker efter

Nu ska den här gifta frun äta frukost med sin man. Och vi ska kolla Grey´s Anatomy. Och sen ska vi tvätta. Allt detta - TILLSAMMANS. Det är verkligen heeelt underbart att vara gift!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja men fy vale va kul!! :D

2009-05-09 @ 11:16:48
URL: http://lindasirvio.blogspot.com
Postat av: Den gamla lärarinnan

:-)

2009-05-09 @ 11:26:31
Postat av: Nompan

Låter härligt. För min del gäller det att skriva utvecklingssamtal (själv) och göra klart radioprogrammet till datorkursen(själv). Hoppas jag kan få lite tillsammans tid ikväll.

2009-05-09 @ 15:40:10
Postat av: Jennifer

Tja! Såg Greys Anatomy i Torsdags också, vill du veta vad som händer? Hahaha

2009-05-09 @ 15:47:17
Postat av: Bettan

Låter verkligen härligt!!!!

Längtar till man en dag själv kan säga att man är gift :)

2009-05-09 @ 18:01:38
URL: http://www.bettansspace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0