Jag är ett måndagsbarn



Situationen är SÅ sjuk!!
Är det nån mer än jag som lyssnar på Veronica Maggio? Hon är grym tycker jag. Jag lyssnar på henne när jag tränar eller lagar mat.
Den här veckan har jag varken tränat eller lagat mat, för att jag har för tredje gången på ett halvår fått feber. Jag är SÅ nära att gå över från glad och elegant, lalala, laktosintolerant, till, jättebitter kärring. Därför ska jag inte skriva alltför mycket om hur trött och ledsen jag blir på att behöva ställa in alla mina roliga planer, för att jag är så sjuk. USCH.
Men jag har fått confirmat (som man säger på facebook) från fem lärare, att, det tar ett par år att bli imun mot alla bacilusker som barnen i skolan drar med sig. Och jag blev träffad än en gång. Tänk att jag känner fem lärare... Jag känner till och med fler. De fem som confirmade var: Nompan, min blivande svägerska, Mamma, som egentligen inte är lärare, men har jobbat som det i fleeeera år, Linda S, som är nyexaminerad lärare, typ, min moster Jennifer, som är förskollärare och min handledare, som ja, är lärare.
Nu luktar jag verkligen jättemycket svett men orkar inte duscha alls. Jag orkar inte heller städa undan här efter mig och jag vet inte om jag kommer orka laga tacos ikväll, som jag sååå gärna hade velat... Dumma sjukdom.

Igår bokade jag och Emanuel resan mellan NY till Chicago. Det blev en flygresa på ca 2½ timme för 159 dollar, för båda. Vi skulle precis boka tågresan, som kostade 210 dollar, för båda, men som tar nästan 22 timmar. Snacka om lycklig jag blev när Emanuel råkade kika in på southwest.com och hittade superbilliga flygbiljetter.
Är det ingen som har lite NY-tips och grejer? Jag vill ha mer!! Det ska bli så fett skoj och coolt att åka. Emanuel är ganska nervös, så om jag skulle råka säga att jag också är det, kommer han att dö. Så jag är inte det. Inte det minsta. Nope!

Solen skiner ju för fullt i alla fall. Jag måste säga att det är glädjande. Nåt mer som är glädjande är... Att jag snart ska gifta mig. Och att jag snart är frisk. SNÄLLA. Låt mig bli frisk! Jag måste bli frisk till på måndag. Jag är ett måndagsbarn, på måndagar ska jag vara frisk. Punkt. Slut.

Ps. Ursäkta all flummighet... Men jag har inte träffat och pratat med folk på snart en vecka. Man blir lite knäpp....

Kommentarer
Postat av: e

jag gillar verkligen dig asså. Även om jag inte fattar vad det är för fel på dig asså.

2009-03-20 @ 09:59:17
Postat av: Linda

hahaha jag ursäktar din flummighet... Ska gå igenom min hjärna o försöka komma på lite NY-tips. Har ju en hel del erfarenheter...

2009-03-20 @ 10:16:45
URL: http://lindasirvio.blogspot.com
Postat av: Farsan

Räcker det inte med hela Vänner-boxen alltså?

2009-03-21 @ 12:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0