idag är ingen vanlig dag

Jooo, det är en ganska vanlig dag. Fast ändå inte.

Idag är en dag som Gud har skapat. Fast kanske, är det en vanlig dag då? Han har ju ändå skapat alla dagar.
Jag hade punka på cykeln imorse, vilket betydde att jag fick springa till busshållsplatsen för att se om det skulle dyka upp en buss. Det gjorde det, fast lite sent.
Jag missade tåget och var helt säker på att jag skulle komma försent, eftersom nästa tåg gick 23 minuter senare. Tro det eller ej, men jag stod prick kl 9 utanför klassrumsdörren. Det var alltså kl 9 som jag började. Underbart!

Ibland tycker jag att livet är så konstigt. Det är så mycket skit överallt. Jag tycker det är läskigt att höra hur ungdomarna skriker "fitta" till varandra i korridoren. För dem kanske det inte betyder nånting. För mig betyder det att de inte har nån aning om vad de sysslar med i livet.
Jesus är nära, men ändå så långt bort.
Igår satt jag i köket och kollade ut på stjärnorna. Vad stor han är, den där Gud. Så stor och så mäktig. Han vet precis allt om alla stjärnor.
Det var då ett lugn kom över mig. Alla kanske inte har det lika bra som jag har - jag som redan hittat Honom. Han som är vägen, sanningen och livet. Men jag kan finnas ute i världen och vara en länk. Om det är någon som vill.

Det är väldigt dumt att försumma sina energikällor i den här världen. Det påminde Gud mig om när vi satt och kollade på stjärnorna igår. Det står i Bibeln väldigt tydligt att vi ska vara schyssta mot varandra. Tänka på vad vi säger. Alltid uppmuntra. Och visst. Det är skitsvårt.
Men mot dem som faktiskt betyder nånting. Försumma inte den makten du har, att faktiskt göra det. Allt kan verkligen försvinna i ett nafs. Det tror jag inte kan vara värt det.
Det bästa är att Jesus alltid finns. Han är den bästa energikällan i torra stunder. Han ger oss ju också andra energikällor, ställen där vi blir glada och fylls på. Platser där vi kan vila, människor som vi kan vara trygga med.

Jesus han är bra... ja, Jesus han är bra...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Amen!

2009-03-12 @ 16:26:13
URL: http://bettansspace.blogpot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0