Snacka om att vi är välsignade, liksom



Jag erkänner. Jag är grymt avis på alla er som klarar av att plugga på Högskolan utan att ta något studielång. Det är verkligen grymt! Speciellt är det ju det, om man jobbar samtidigt. Lyckas klara sig då, det är kungligt! Och snacka om avis jag är på er som klarar det med hjälp av familjen eller maka/make som försörjer er. Jamen på riktigt!! Vilken otrolig tur ni har i livet! Inga sketna studielån som hänger efter er hela livet. Det är verkligen tur det.

Trots det har jag insett hur otroligt välsignade vi är som tar studielånet. Asså, hallå! Vi får lov att LÅNA pengar av staten för att betala tillbaka dem, SEN, sen när vi faktiskt har pengar. Jag jämför hemskt gärna med the land over there... Ni vet, Amerikatt. Där måste de minsann lyckas spara ihop pengar innan de ska få sin fantastiska utbildning. Men vi, vi otroligt lyckligt lottade svennar, vi får lov att låna dem!
Åh, vilken välsignelse alltså.
Så inte ska jag gå runt och vara avis egentligen. Ni har tur. Och vi, vi är otroligt välsignade. Så måste det väl vara? Jag väljer att se det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0