Spring is here

Lillebror Lukas och jag har en sak gemensamt den här veckan. Vi intalar oss själva och alla runt omkring oss att... Ja, nu ÄR våren här.
Lukas kör redan utan jacka helt, och går runt och skriker: MEN DET ÄR  JU VÅR!
Och jag håller liksom med.
Jag kommer ihåg när mamma alltid sa att man ska svettas in våren. Att man var tvungen att ha på sig jackan, fastän man var jättevarm!
Nu är det ju andra tider, jag är ju vuxen och får bestämma helt själv. Gött va?!
Igår satt jag och några klassisar ute i solen hela lunchen. I solen. Vid vattnet. Det var helt underbart. Och jag vägrar ta på mig mer kläder än jag känner för. Vilket kan bli lite väl lite ibland. Men det gör inget.
DET ÄR JU VÅR!
Idag ska det bli 16 grader i solskenet i Landskrona. Det är ju hur gött som helst!
Jag och Marie ska åka och second-hand-shoppa, sen ska jag på picknick och så ska jag fixa i den här lägenheten. Om bara en månad ska jag och min älskade, pälskade gifta oss. Sådär på riktigt liksom. Vi själva börjar, lite smått, få in det hjärnan nu, att det är på riktigt. Fast ändå inte. Det känns alldeles för overkligt.
Jag hoppas våren fortsätter och ökar på grader och solskensdagar ännu mer. Det är precis vad vi behöver faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Emmy

16 grader är det här i norostligaste skåne i alla fall!

Vad somrigt inlägg, jag får vårkänslor flippis:)

2009-04-04 @ 11:36:56
Postat av: Ellinor

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

2011-07-11 @ 14:34:33
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0