Det var en gång...

Så insnörade vi alla, ja, ALLA, är i saker. Till exempel. När vi får en uppgift i skolan att skriva en SAGA. Så börjar vi allihopa med... Det var en gång. Konstigt va? Undra hur man ska bryta mönster?

Igår i skolan hade jag väldigt, väldigt roligt. Det är väldigt, väldigt roligt att hänga med Linda och vår nyfunna vän Elin. Vi är ju lika tröga alla tre och igår hade vi sån där megalång dag, 8-17, så man kan ju ana att vi var trötta liksom. Trötta = skrattar, fnissar, flamsar och har himla kul.
Vår allra sista lektion skulle vi gå igenom hur man gör en powerpoint. Jag höll på att dö! Det lärde jag mig själv när jag gick i 8:an! Dudes! Kom igen, liksom. Lärarn var ju väldigt speciell också, väldigt allvarlig, precis som att han inte hade något roligt i livet att se fram emot. Eller kanske några kompisar. Jag sa till honom när vi satt oss och var redo för denna uberboring lektion, att:
- Vi har haft lång dag idag, så vi är väldigt fnissiga.
- Det har jag med, så jag är också väldigt fnissig.
Sa han då och drog inte på munnen ett endaste dugg.
- Jag märker det döh! ropade jag då till honom.
Då såg jag allt hur han försökte hålla sig för skratt.
Men varför hålla sig? Det blir ju så mycket roligare om man skrattar! Resten av klassen skrattade gott i alla fall. Skönt det.

Jag har precis sprungit 6 km vid havet. Jag har en liten pakt med mig själv att springa en del nu innan the wedding. Och ja, the wedding är om två veckor. HÄRLIGT! Fy vad gött det ska bli när det är över. Ska bli underbart att få börja dela livet med Emanuel på riktigt. Yes!
Anyway. Jag tänkte faktiskt skriva lite mer om min springtur idag. Jo. Om du också gillar att springa kanske, men har lite dålig motivation. Då ska jag hjälpa dig. Ladda hem, jag menar, KÖP, Joss Stone´s platta. Kolla på Spotify om du har först, andra låten på första skivan där. UNDERBAR och helt perfekt att BÖRJA springturen med. Sen är det bara att spola tllbaka till den när du börjar tappa motivationen igen. Bra va?!

Förr i tiden tränade jag så mycket och ofta. Och det är för att jag älskar det verkligen. Jag tycker om att äta vad jag vill och för att må hyfsat bra så måste man träna. Inte för att jag måste bli smal, utan för att det är bra. Och kul. Och gött. Spring på!

Nej. Nu ska jag duscha. Jo! Kolla in den här bloggen också, heeeelt underbar, om du, som jag, gillar mode och sånt ---> http://hannaojohn.blogg.se

Tjoflax!

Kommentarer
Postat av: Linda

Oo den musiken måste jag kolla in!!

Najs med springning, ja du vet. Midnattsloppet, ska vi köra??? Kram to ja

2009-04-18 @ 10:33:46
URL: http://lindasirvio.blogspot.com
Postat av: Jenny

2009-04-18 @ 16:24:57
URL: http://jenny
Postat av: Jenny

hahahah härligt inlägg!! och 2 veckor bara!!!! Tiden går så snabbt! Snart börjar äventyret ;)

2009-04-18 @ 16:25:50
URL: http://www.jennyjm.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag är den Jenny som står här uppe utan nått meddelande...råkade trycka på nått så det blev lite fel...

2009-04-18 @ 16:27:06
URL: http://www.jennyjm.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Spring inte för mycket, brud klänningen ska ju passa. Inte hänga som en lase

2009-04-19 @ 10:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0